قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp

اگر مایل به خرید دوربین مداربسته هستید پیشنهاد می کنیم با مشاوران شرکت علم صنعت تماس بگیرید.

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp: شرکت فنی و مهندسی علم و صنعت سالیان سال همواره به عنوان بزرگترین وارد کننده و پخش کننده دوربین های مدار بسته با برند های نایک ویژن Nikvision ,هوبانتی Hubanti ,هایک ویژنHikvision ,داهوا Dahua,  و سوئیچ و تجهیزات شبکه با برند NKTECH مرتبط با سیستم های حفاظتی و امنیت، در سطح کشور مطرح بوده است.مارک های معتبر جهانی نیز دیگر محصولات عرضه شونده توسط این شرکت را تشکیل می دهند.

دوربین داهوا ۱۴۰۰dp

 مجهز به کیفیت تصویر ۴ مگا پیکسل و رزولوشن ۲۵۶۰(H)×۱۴۴۰(V) میباشد. دوربین مداربسته داهوا مدل ۱۴۰۰dp دارای دید در شب با فاصله ۸۰ متر و کیفیت فوق العاده بالا است. لنز این دوربین مداربسته از نوع ثابت و دارای دهانه لنز M16 و فاصله کانونی ۳.۶ میلی متر میباشد. از دیگر ویژگی های این محصول جبران نوردهی، وجود منو OSD با قابلیت چند زبانه ،

دید در شب هوشمند با ۲ ال ای دی و کنترل دستی و اتومات است. سطح حفاظت این محصول IP67 میباشد . استاندارد IP67 مربوط به ضد گرد و غبار و مقاومت دوربین در برابر اب است. این استاندارد معمولا در دوربین های بالت به کار میرود به دلیل اینکه این دوربین ها در فضاهای بیرونی استفاده میشوند و ممکن است این دوربین در معرض اب باران و گرد و غبار قرار بگیرند.

دوربین مداربسته

سنسور تصویر ۱/۲.۷″ CMOS
پیکسل های موثر ۲۵۶۰(H)×۱۴۴۰(V), 4MP
اسکن سیستم Progressive
سرعت شاتر الکتریکی

PAL: 1/25~1/100000s

NTSC: 1/30~1/100000s

حداقل روشنایی ۰.۰۳Lux/F2.0, 30IRE, 0Lux IR on
نرخ سیگنال به نویز More than 65dB
فاصله دید در شب Up to 80m (262feet)
کنترل خاموش روشن دید در شب Auto / Manual
تعداد ال ای دی های دید در شب ۲

لنز

نوع لنز Fixed lens / Fixed iris
نوع دهانه Board-in
فاصله کانونی ۳.۶mm (6mm, 8mm Optional)
حداکثر دیافراگم F2.0
زاویه دید H: 76.4° (۴۸.۶°/۳۶.۳°)
V: 41.6° (۲۷.۹°/۲۰.۳°)
فوکوس خودکار N/A
فاصله فوکوس نزدیک

۱۴۰۰mm (2500mm/4500mm)

۵۵.۱” ( ۹۸.۴”/۱۷۷.۲”)

فاصله دوری

DORI

Definition

Distance
Detect

۲۵px/m

(۸px/ft)

۳.۶mm: 80m(262ft)

۶mm: 120m(394ft)

۸mm: 160m(525ft)

Observe

۶۳px/m

(۱۹px/ft)

۳.۶mm: 32m(105ft)

۶mm: 48m(157ft)

۸mm: 64m(210ft)

Recognize

۱۲۵px/m

(۳۸px/ft)

۳.۶mm: 16m(52ft)

۶mm: 24m(79ft)

۸mm: 32m(105ft)

Identify

۲۵۰ppm

(۷۶px/ft)

۳.۶mm: 8m(26ft)

۶mm: 12m(39ft)

۸mm: 16m(52ft)

پان / شیب / چرخش

پان / شیب / چرخش

Pan: 0° ~ ۳۶۰°

Tilt: 0° ~ ۸۷°

Rotation: 0° ~ ۳۶۰°

ویدیو

رزولوشن ۴MP (2560×۱۴۴۰)
فرم ریت ۲۵/۳۰fps@4MP, 25/30fps@1080P
خروجی ویدیو ۱-channel BNC high definition video output / CVBS video output (Can switch)
روز/شب Auto (ICR) / Manual
منو او اس دی Multi-language
حالت بی ال اس BLC / HLC / DWDR
حالت دبلیو وی ار DWDR
کنترل خودکار نور AGC
کاهش نویز دیجیتالی ۲D
حالت بالانس سفید Auto / Manual
دید در شب هوشمند Auto / Manual

گواهی نامه ها

گواهی نامه ها

CE (EN55032, EN55024, EN50130-4)

FCC (CFR 47 FCC Part 15 subpartB, ANSI C63.4-2014)

UL (UL60950-1+CAN/CSA C22.2 No.60950-1)

رابط

رابط صدا N/A

برق

منبع تغذیه ۱۲V DC ±۳۰%
مصرف برق Max 5.5W (12V DC, IR on)

شرایط محیطی

شرایط دمایی

-۴۰°C ~ +60°C (-40°F ~ +140°F) / Less than 95% RH

* Start up should be done at above -40°C (-40°F)

شرایط ذخیره سازی -۴۰°C ~ +60°C (-40°F ~ +140°F) / Less than 95% RH
سطح محافظت IP67

بدنه

جنس Aluminium
ابعاد ۲۴۱.۸mm×۹۰.۴mm×۹۰.۴mm (9.52″×۳.۵۶″×۳.۵۶″)
وزن خالص ۰.۵۸kg (1.28lb)
وزن ناخالص ۰.۷kg (1.54lb)

در ادامه ما شما را با انواع دوربین های مداربسته آشنا می کنیم،لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید:

انواع دوربین های مدار بسته

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp: نظارت مطمئن و جامع بخشی از استراتژی امنیتی بسیاری از شرکت ها است. هر چند الزامات نظارت بسیار متنوع است. تولیدکنندگان دوربین مداربسته در برابر چالش حاضر شده اند و از نظر توانایی ، عملکرد و قیمت با گزینه های زیادی روبرو شده اند. اما عوارض نوآورانه آن ها این است که شما به یک فهرست محصولات نگاه می کنید ، اولین چیزی که در ذهن شما خطور می کند این است که چند نوع دوربین مدار بسته وجود دارد؟

در واقع ، معلوم می شود بیش از یک نوع دوربین مدار بسته وجود دارد. در حقیقت ، بسته به اینکه از چه معیارهایی برای طبقه بندی و نحوه شمارش آن ها استفاده می کنید ، ده ها مورد وجود دارد – و برای هر کاربرد خاص ، فقط برخی از آن ها درست هستند.

بنابراین باید کدام یک را انتخاب کنید؟

ما قصد داریم برخی از رایج ترین انواع دوربین های مدار بسته را بررسی کنیم. ما درمورد اینکه چه چیزی هر نوع دوربین مداربسته را منحصر به فرد می کند ، اینکه کدام یک از آنها برای چه چیزی مناسب است و همچنین به چه نکاتی باید توجه کنید صحبت خواهیم کرد.

معرفی کلی

گیج کننده ترین نکته در مورد انواع دوربین های مدار بسته این است که هیچ روشی “رسمی” برای طبقه بندی دوربین های مداربسته بر اساس نوع وجود ندارد ، روشی که می توانید حیوانات را بر اساس خانواده و گونه ها طبقه بندی کنید.

طبقه بندی دوربین های مدار بسته بر اساس شکل و نوع نصب آن ها

– دوربین های بالت

– دوربین های دام

– دوربین های PTZ

– دوربین های مخفی

طبقه بندی دوربین های مداربسته بر اساس نوع لنز

– دوربین های تک لنز

– دوربین های واریفوکال

– دوربین های جعبه ای (C-Mount)

– دوربین های 360 درجه

طبقه بندی دوربین های مداربسته بر اساس شرایط نوری محیط

– دوربین های مداربسته روز / شب ، دید در شب و IR

– دوربین های دید در شب رنگی

– دوربین های تصویربرداری حرارتی

طبقه بندی دوربین های مدار بسته بر اساس شرایط محیطی

– دوربین های داخلی

– دوربین های فضای باز

طبقه بندی دوربین های مدار بسته براساس نوع اتصال آن ها

– دوربین های IP سیمی

– دوربین های IP بی سیم

– دوربین های IP بدون سیم

طبقه بندی دوربین های مدار بسته بر اساس ویژگی های آن ها

– دوربین های ANPR / LPR

– دوربین های صوتی

– دوربین های تشخیص چهره

طبقه بندی دوربین ها براساس قابلیت استفاده در فضاهای داخلی و خارجی

مهم است که درک کنیم این صنعت از یک معیار واحد پیروی نمی کند – ما فقط متداول ترین آنها را انتخاب کردیم. بعضی از تولیدکنندگان ممکن است نوعی را با نام دیگری صدا کنند یا حتی ممکن است با وجود یک نوع خاص موافق نباشند.

طبقه بندی دوربین های مدار بسته بر اساس شکل و نوع نصب آن ها

اولین معیاری که می توان برای طبقه بندی دوربین ها به کار برد نحوه نصب آنها و شکل آن ها است. این موارد هیچ تاثیری بر ویژگی ها و کیفیت تصویر دوربین ندارند. با این حال ، آنها بر میزان دید و میزان دسترسی دوربین تأثیر می گذارند. این موارد تعیین می کند که در آن می توان یک دوربین قرار داد ، دوربین تا چه اندازه در جلوگیری از فعالیت های ناخواسته (و نه فقط تشخیص) موثر است و اینکه چقدر در برابر یک مهاجم مصمم استوار است.

دوربین های بالت

دوربین های مداربسته بالت نام خود را از شکل متمایز خود گرفته اند. آنها شایع ترین هستند و بلافاصله قابل تشخیص هستند.(بالت در انگلیسی به معنای گلوله است برای همین به دوربین هایی که همین شکل هستند،دوربین های بالت گفته می شود)

دوربین های مداربسته بالت دارای انواع و اقسام قابلیت ها هستند. داخل / خارج از منزل ، شبانه روز ، سیم دار یا بی سیم ، و دارای یا بدون ویژگی هایی مانند ANPR. وجه مشترک آن ها شکل و نصب آن هاست. دوربین های مداربسته بالت به طور کلی ثابت هستند (یا دامنه حرکت و زوم آن ها بسیار محدود است).

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

دوربین های گلوله ارزان هستند و بلافاصله قابل تشخیص هستند. آنها راه حل اصلی برای نیازهای اساسی نظارت هستند. این واقعیت که بلافاصله قابل تشخیص هستند ، پیامی محکم درباره نظارت می فرستد و آنها را برای بازدارندگی مناسب می کند. نصب ثابت آنها به این معنی است که از آنها برای بررسی معابر باریک ، مانند راهروها ، یا نقاط ثابت و مناطق کوچک ، مانند درها یا بخش های حیاط استفاده می شود.

موقعیت ثابت آنها را برای بررسی مناطق وسیع نامناسب می کند.

دوربین های دام

دوربین های دام دوربین هایی هستند که در سقف نصب می شوند و در داخل یک پوشش محافظ گنبدی شکل سوار می شوند. کاورآن ها اغلب قطبی است ، به طوری که تشخیص اینکه دوربین به کدام سمت حرکت می کند دشوار یا کاملاً غیرممکن است.

برخی از دوربین های مداربسته دام از تجهیزات و پوشش های مخصوص نصب جامد استفاده می کنند و به عنوان دوربین های ضد خراب به بازار عرضه می شوند. گرچه در برابر فشار بی رحمانه در هر سطحی تأثیرگذار نیستند ، اما مقاومت آنها در مقایسه با سایر انواع دوربین ها بیشتر است.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

دوربین های گنبدی نیز به راحتی قابل تشخیص هستند ، اما تشخیص اینکه کجا روبرو هستند نیز دشوارتر است. سقف نصب شده ، دستیابی به آنها نیز دشوارتر است. این ویژگی ها آنها را برای بازدارندگی و نظارت عمومی مفید می کند.

بسیاری از مدل ها دارای یک پایه سه محوره هستند که می تواند برای دیوارها و سقف ها نیز مورد استفاده قرار گیرد ، اما برخی از آنها چنین نیستند و فقط می توانند روی سقف ها نصب شوند. همچنین ، در حالی که این پوشش برخی از محافظت در برابر گرد و غبار را ایجاد می کند ، اما به هیچ وجه یک محافظت جهانی نیست. اگر شما نیاز به نصب دوربین مدار بسته دام در فضای باز دارید ، باید یکی را انتخاب کنید که مخصوص استفاده در فضای باز باشد.

دوربین های PTZ

دوربین های PTZ دوربینی هستند که می توانند صفحه را متحرک ، کج و بزرگنمایی کنند – از این رو نام آنها است. دوربین های PTZ تا حدودی مانند دوربین گنبدی به نظر می رسند ، اما سر آن بر روی قاب خاصی سوار شده است که می تواند روی آن بچرخد و حرکت کند و عنصر نوری می تواند بزرگ و کوچک کند.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp دوربین های PTZ معمولاً همراه با دوربین دیگر با فضای گسترده استفاده می شوند. هنگامی که یک رویداد در مانیتور وسیع شناسایی می شود ، از دوربین PTZ استفاده می شود تا نگاه واضح تر و دقیق تری به آنچه اتفاق می افتد داشته باشد. در تاسیسات با پیچیدگی کمتر ، از آنها برای شکلی پیشرفته برای نظارت عمومی استفاده می شود – دقیقاً مانند یک دوربین گلوله ای ، با این تفاوت که در صورت نیاز به شما امکان می دهد از نزدیک چیزها را بررسی کنید.

دوربین های PTZ دستگاه های مکانیکی با قطعات متحرک هستند. قطعات مکانیکی می توانند خراب شوند ، به خصوص اگر در معرض گرد و غبار و گرمای بیش از حد قرار بگیرند ، قبل از اینکه قطعات نوری و الکترونیکی خراب شوند.

دوربین های مخفی

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp در بیشتر موارد ، شما می خواهید دوربین های مدار بسته به وضوح دیده شوند. این امر به بازدارندگی افراد با نیت سو کمک می کند و باعث اطمینان خاطر کارکنان ، مشتریان و بازدید کنندگان می شود. با این وجود مواردی وجود دارد که می خواهید دوربین ها دیده نشوند.

این دوربین ها که به گونه ای طراحی شده اند که در داخل اشیا everyday روزمره مانند ساعت یا ردیاب دود پنهان می شوند ، معمولاً به عنوان دوربین های “محرمانه” یا “مخفی” به بازار عرضه می شوند. قابلیت های آنها متفاوت است ، اما فضای محدود اغلب منجر به محدودیت قابلیت های نوری و ذخیره سازی می شود.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

در حالی که از نظر قانونی مجاز به فیلمبرداری از افراد بدون آگاهی آنها هستید ، فقط در شرایط بسیار خاص و فقط به طور موقت می توانید این کار را انجام دهید. قوانین محافظت از اطلاعات شما را ملزم می کند تا مردم را در مورد فیلمبرداری مطلع کنید. اطمینان حاصل کنید که این قوانین را نقض نمی کنید

دوربین های مداربسته بر اساس نوع لنز

در حالی که شکل و پایه دوربین مداربسته بسیاری از ویژگی های آن را تعیین می کند ، دوربین ها دستگاه های نوری هستند ، بنابراین دستگاه های نوری آنها می توانند جهان را متفاوت کنند.

دوربین های این بخش تقریباً از هر نوع نوع و شکل نصب برخوردار هستند ، اما قابلیت های نوری آنها متفاوت است.

دوربین های لنز ثابت

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp بسیاری از دوربین ها دارای یک لنز هستند که پارامترهای نوری آنها قابل تغییر نیست. این ساده ترین حالت است و در واقع برای بسیاری از سناریوهای استفاده کافی است. با این حال ، لنز ثابت همچنین منجر به عدم انعطاف پذیری می شود.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نظارت کم و متوسط ​​و کم مصرف

هشدارها اکثر دوربین های لنز ثابت دارای یک میدان دید در منطقه 75 درجه هستند. این پوشش محدود آنها را برای برخی از اهداف غافلگیرکننده پیش پا افتاده ناکافی می کند. به عنوان مثال ، آنها نمی توانند یک اتاق مربع را کاملاً بپوشانند.

دوربین های واریفوکال

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp دوربین های واریفوکال دارای پارامترهای نوری قابل تنظیم هستند – فاصله کانونی و میدان دید. در یک کلام ، شما قابلیت های بزرگنمایی واقعی را دریافت می کنید.

چرا این مهم است؟ چرا فقط از یک لنز ثابت با زاویه دید گسترده استفاده نمی کنید ، به طوری که می تواند اتاق های مربع را بپوشاند؟ خوب ، معلوم می شود که یک زاویه دید گسترده باعث کیفیت پایین تر جزئیات نیز می شود. به بیان ساده ، شما نمی توانید (در حالی که در بودجه یکسانی قرار دارید) یک منطقه بزرگتر را در عین حفظ کیفیت تصویر یکسان مشاهده کنید.

به طور معمول ، دوربین های واری فوک به شما امکان می دهند زاویه دید را در محدوده 30 درجه – 109 درجه تنظیم کنید و فاصله کانونی بین 2.8 تا 12 میلی متر متغیر است. برخی از مدل ها همچنین می توانند صفحه را تغییر داده و کج کنند ، اما قابلیت های کانونی در هر نوع دوربین امکان پذیر است.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نقشه برداری با فاصله متغیر – برای مواقعی که باید اشیایی را بررسی کنید که نزدیک به 20 یارد و تا 100 یارد باشند.

برخی از دوربین ها به صورت varifocal به بازار عرضه می شوند ، اما پارامترهای آنها فقط هنگام نصب ، به صورت دستی قابل تنظیم است. همچنین ، مانند هر دستگاهی که دارای قطعات متحرک است ، اجزای مکانیکی آن می توانند قبل از اجزای نوری یا الکترونیکی آن خراب شوند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این امر را در مراحل نگهداری خود انجام دهید.

دوربین های جعبه ای (C-Mount)

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp نام “دوربین جعبه” در این مرحله بیشتر چمدان تاریخی است. مدت ها پیش ، هنگامی که دوربین های مدار بسته برای اولین بار معرفی شدند ، شکل آنها شبیه دوربین های تلویزیونی معمولی بود که شبیه جعبه های بزرگ و حجیم بودند. به طور دقیق ، آنها نوعی دوربین با لنز ثابت هستند ، اما اغلب به عنوان یک نوع دوربین مدار بسته مجزا به بازار عرضه می شوند.

چرا آنها شبیه جعبه های بزرگ و بزرگ هستند؟ روندهای عجیب طراحی دهه 1970 احتمالاً نقش داشته اند ، اما مهمترین دلیل آن مربوط به چیزی به نام C-mount است – وسیله مکانیکی که لنز بر روی آن نصب شده است. C-Mount بلندتر از نمونه جدیدتر آن ، CS-Mount است. اما همچنین امکان نصب لنزهایی با فاصله کانونی بالاتر و در نتیجه وضوح بالاتر را فراهم می کند.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نظارت با وضوح بالا

دوربین های C-mount نمی توانند از لنزهای CS-mount استفاده کنند – یا حداقل به طور پیش فرض اینگونه نیست. برخی ، اما نه همه دوربین های مداربسته C-mount ، می توانند دارای یک حلقه آداپتور ویژه باشند. که گاهی اوقات به عنوان یک چیز اضافی فروخته می شود.

دوربین های 360 درجه

قیمت دوربین مداربسته داهوا 1400dp دوربین های مدار بسته 360 درجه یا پانوراما ، دارای مجموعه ای از سنسورها (و لنزها) هستند که به آنها امکان می دهد اطراف خود را “ببینند”. آنها به طور معمول روی سقف نصب می شوند و کمی شبیه دوربین های گنبدی هستند.

کیفیت تصویر دوربین های مداربسته 360 درجه معمولاً نسبتاً پایین است. این عمدی است. این دوربین ها عموماً همراه با دوربین های PTZ یا سایر دوربین های قابل استفاده مستقر می شوند. سناریوی معمول استفاده این است که پرسنل امنیتی با استفاده از تصاویر 360 درجه رفتار مشکوک یا ناخواسته را تشخیص می دهند و از یک دوربین PTZ برای دیدن دقیق آنچه که اتفاق می افتد استفاده می کنند.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نظارت عمومی و گسترده در کنار سایر دوربین ها.

دوربین می تواند همه اطراف خود را “ببیند” ، اما هنوز هم فقط به اندازه هر مانعی در سر راه خود است. برای مثال ، مانند هر دوربینی ، یک دوربین 360 درجه نمی تواند گوشه ای را ببیند.

انواع دوربین بر اساس شرایط نوری

دوربین های مدار بسته از سنسورهای تصویربرداری استفاده می کنند که تا حدی شبیه شبکیه چشم انسان است. و دقیقاً مانند شبکیه چشم ما ، این سنسورها برای تشخیص هر چیزی به مقداری نور نیاز دارند.

همه دوربین ها می توانند تصاویر را در سطح نور طبیعی – به عنوان مثال ، در نور روز یا در زیر نور مصنوعی طبیعی تشخیص دهند. با این حال ، برخی از دوربین های مداربسته به طور خاص برای شرایط غیر طبیعی نور محیط طراحی شده اند.

دوربین های مدار بسته روز / شب ، دید در شب و IR

نظارت شبانه روزی یک نیاز معمول است ، بنابراین دوربین های مدار بسته مجبورند چرخه های طبیعی شبانه روز را در خود جای دهند. در بسیاری از مناطق ، مانند دفاتر کار ، می توان مقداری از نور محیط را در طول شب حفظ کرد ، حداقل در مناطق حساس.

دوربین های مداربسته روزانه / شبانه برای محیط هایی طراحی شده اند که امکان این کار وجود ندارد. دوربین های مداربسته روزانه و شبانه مجهز به LED های مخصوص به خود هستند ، به طور معمول در طیف IR ، که می تواند برای روشنایی محیط بلافاصله دوربین مورد استفاده قرار گیرد. نور IR برای چشم انسان قابل مشاهده نیست ، اما برای حسگر دوربین قابل مشاهده نیست.

دوربین های مداربسته روزانه / شبانه بعضاً به عنوان دوربین های امنیتی Night Vision یا IR به بازار عرضه می شوند. اینها همان دوربین های مداربسته تصویربرداری حرارتی نیستند (که به اندازه کافی گیج کننده ، گاهی اوقات به عنوان دوربین مداربسته IR نیز به بازار عرضه می شوند).

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نظارت شبانه روزی بر مناطقی که همیشه نمی توان نور محیط را در آنها حفظ کرد. تا 10-15 سال پیش ، این مناطق عمدتا در خارج از منزل وجود داشت ، اما افزایش آگاهی در مورد مصرف انرژی و آلودگی به این معنی است که این دوربین ها اغلب برای استفاده در خانه نیز استفاده می شوند.

دوربین های مداربسته دید در شب هنگام دیدن از طریق پنجره ها مشکل دارند. ویندوز نسبت زیادی از نور IR را منعکس می کند و دوربین می تواند توسط LED های IR خود کور شود. علاوه بر این ، حداکثر دامنه ای که دوربین می تواند در تاریکی “ببیند” به قدرت LED ها بستگی دارد. این محدوده می تواند در طول شب کمتر از روز باشد.

دوربین های دید در شب رنگی

بیشتر دوربین های مداربسته دید در شب تک رنگ هستند. این اساساً به دلایل فنی ، از جمله محدودیت های فنی (از جمله محدودیت ها) فنی از نظر پردازش سنسورهای تصویربرداری است.

با این حال ، در چند سال گذشته ، سنسورهای تصویربرداری که حتی با نور کم در محیط می توانند رنگ ها را تشخیص دهند ، در دسترس هستند. با استفاده از ترکیبی از سنسورهای تصویربرداری با قابلیت رنگی ، نورپردازی IR و تکنیک های پیشرفته پردازش فیلم ، برخی از تولیدکنندگان توانسته اند دوربین های مداربسته دید در شب رنگی ارائه دهند.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نظارت پیشرفته در هنگام تحقیق ، تشخیص رنگ یک وسیله نقلیه یا لباس دزد می تواند مفید باشد.

دوربین های مداربسته دید در شب رنگی می توانند اثر شرایط کم نور محیط را کاهش دهند ، اما فقدان نور را به طور کامل جبران نمی کنند. در تاریکی مطلق ، تصاویر آنها خیلی بهتر از یک دوربین IR معمولی نخواهد بود. در نتیجه ، در عمل ، دوربین های مداربسته دید در شب رنگی همراه با برخی از انواع نور محیط با شدت کم مانند چراغ های خیابان یا چراغ ایوان استفاده می شود.

دوربین های مادون قرمز و تصویربرداری حرارتی

بیشتر دوربین های دید در شب با استفاده از LED های IR خاص خود ، ناحیه مورد نظر را روشن می کنند. این ارزانترین گزینه است و تقریباً برای همه سناریوهای استفاده مناسب است.

با این حال ، دوربین های مدار بسته ای وجود دارند که از LED های IR خودشان استفاده نمی کنند ، بلکه نور IR ساطع شده توسط خود اشیا را تقویت می کنند. به این دوربین ها دوربین های تصویربرداری حرارتی می گویند زیرا نور مادون قرمز توسط همه اجسام و اجسام گرم ساطع می شود.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نظارت بر مناطقی که روشنایی مستقیم IR در آن امکان پذیر نیست یا مطلوب نیست (به عنوان مثال به دلیل اینکه قابل تشخیص است).

دوربین های تصویربرداری حرارتی در سمت گران قیمت کار می کنند و کیفیت تصویر آنها در هیچ کجای دوربین های دیگر نیست. این تصاویر مبهم و شبیه به آنچه در یک عکس قدیمی منفی مشاهده می کنید ، هستند. آنها به اندازه کافی تیز هستند تا ببینند چه اتفاقی می افتد ، اما برای تشخیص جزئیات خوب کافی نیستند.

انواع دوربین با نوع اتصال

تقریباً هر دوربین مداربسته ای که امروز مستقر شده است یک دوربین IP است. این بدان معناست که دقیقاً مانند رایانه به شبکه داخلی شما متصل می شود. مکانیزمی که دوربین از طریق آن به شبکه شما متصل می شود از نظر تعمیر و نگهداری ، عملکرد و امنیت عواقب گسترده ای دارد ، بنابراین عاملی است که قابل توجه است.

دوربین های مداربسته سیمی

دوربین های مدار بسته سیمی از طریق اتصال سیمی ، به طور معمول کابل اترنت ، به شبکه شما متصل می شوند. این ارزانترین و ساده ترین نوع اتصال است و (در یک مورد نادر از کالایی شدن) سریعترین نوع آن است.

نکته منفی این است که شما یک سیم اضافی برای هدایت به دستگاه خود دارید. این یک دردسر اضافی برای نگهداری و یک سیم دیگر است که می تواند برای بی فایده بودن دوربین قطع شود.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

دوربین های مداربسته سیمی را می توان برای هر هدفی استفاده کرد ، اما اتصالات سیمی معمولاً اولین انتخاب برای جریانهای با کیفیت بالا است.

محدودیت های فنی و همچنین قانونی برای نحوه اجرای کابل های داده وجود دارد. به عنوان مثال ، کابل های اترنت فقط تا یک فاصله مشخص کار می کنند (که بسته به نوع کابل متفاوت است) و محدودیت هایی برای خم شدن آنها وجود دارد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کابل ها در برابر عوامل محیطی محافظت نمی شوند و خطری برای قطع شدن ندارند. در پایان روز ، سخت تر از اجرای کابل از اینجا به آنجا است.

دوربین های مدار بسته بی سیم

دوربین های مدار بسته بی سیم همتای دوربین های سیمی مجهز به Wi-Fi هستند. آنها از طریق Wi-Fi به شبکه داخلی شما متصل می شوند. یعنی یک کابل کمتر برای کار کردن. از نظر منفی ، جابجایی چندین جریان با کیفیت بالا از طریق اتصال Wi-Fi می تواند از نظر عملکرد مالیات داشته باشد.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

دوربین های مداربسته بی سیم برای هر هدفی قابل استفاده هستند. مزیت اصلی نصب دوربین مداربسته بی سیم راحتی و انعطاف پذیری بیشتر است ، زیرا یک کابل کمتر قابل قطع است.

دوربین های مدار بسته بی سیم هنوز هم باید به نوعی تغذیه شوند ، که به طور معمول به این معنی است که شما هنوز هم باید کابل را به پریز برق بزنید!

دوربین های مداربسته بدون سیم

دوربین های مداربسته بدون سیم دقیقاً همان چیزی است که از این اسم پیداست – دوربین های مدار بسته ای که می توانند بدون استفاده از هیچ کابل مستقر و استفاده شوند. این به طور معمول شامل Wi-Fi برای اتصال داده ، و باتری ها یا ماژول های انرژی خورشیدی به عنوان منبع برق است.

قدرت محدود این دستگاه ها کیفیتی را که می توانند به دست بیاورند درپوش می گذارد ، اما سختی و انعطاف پذیری آنها به سختی مطابقت دارد.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نظارت در فضای باز ، به ویژه در مکانهایی که کار کابل برق ناخوشایند است ، مانند حیاط عقب یا جلو.

نظارت بر سطح باتری دوربین های مدار بسته بدون سیم بسیار مهم است ، به خصوص از آنجا که – با توجه به آب و هوای لندن – شما همیشه نمی توانید به شارژرهای خورشیدی اعتماد کنید.

انواع دوربین براساس ویژگی ها

دوربین های مدار بسته علاوه بر امکان ضبط تصاویر ، دارای انواع ویژگی ها هستند. برخی از این ویژگی ها ، مانند قابلیت تشخیص پلاک های خودرو ، به اندازه کافی متمایز هستند که دوربین ها به طور خاص برای آن ویژگی خریداری می شوند.

دوربین های ANPR / LPR

تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) که گاهی اوقات آن را پلاک شناسایی (LPR) می نامند ، یک ویژگی پردازش ویدئو است که به دوربین ها اجازه می دهد شماره اتومبیل هایی که از جلوی دوربین عبور می کنند را به طور خودکار تشخیص داده و ضبط کنند.

دوربین های مدار بسته ANPR گران قیمت هستند ، زیرا نرم افزار پردازش تصویر برای کار به تصاویر با کیفیت بالا نیاز دارد. آنها به طور معمول در فاكتورهاي گلوله يا گنبد قرار دارند.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

ورود به سیستم و کنترل دسترسی به فضای پارکینگ. ANPR تا زمانی که با سیستم ورود به سیستم متمرکز و / یا سیستم کنترل یکپارچه نباشند ، ارزش چندانی نخواهد داشت.

دوربین های مدار بسته ANPR از دقت 100٪ برخوردار نیستند و دقت آنها به نصب مناسب و شرایط نوری محیط بستگی دارد.

دوربین های تشخیص چهره

دوربین های مداربسته تشخیص چهره به قابلیت تطبیق چهره در یک عکس با مجموعه ای از چهره های شناخته شده در یک پایگاه داده مجهز هستند.

اگرچه پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است ، شناسایی چهره هنوز کاملاً مطابق با آنچه در CSI مشاهده می کنید نیست. دوربین های مداربسته از دقت معقول و منطقی برخوردار هستند اما کاملاً دور از ذهن نیستند. آنها می توانند کار پرسنل امنیتی یا پذیرایی را آسان کنند ، اما جایگزینی برای هیچ یک نیستند.

تشخیص چهره از نظر قدرت محاسباتی کاملاً طاقت فرسا است ، بنابراین این دوربین ها نیز گران هستند.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

دوربین های مدار بسته تشخیص چهره در درجه اول برای پرچم گذاری افراد با مشخصات بالا مانند مهمانان VIP یا افرادی که ممنوعیت ورود به یک سازمان هستند استفاده می شود.

دقت تشخیص چهره از 100٪ قابل اطمینان نیست و حتی هنگام بررسی افراد مشابه می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد.

دوربین های مدار بسته صوتی و دو طرفه صوتی

دوربین های امنیتی به طور سنتی فقط ویدئو بوده اند ، اما لزوماً اینگونه نیست. اگر ضبط صدا برای اهداف امنیتی مرتبط است ، می توانید دوربین های مداربسته مجهز به صدا را مستقر کنید.

برخی از دوربین های مداربسته بلندگو نیز دارند و می توانند صدای شما را پخش کنند. به اینها دوربین های مدار بسته صوتی دو طرفه می گویند.

آنها برای چه مواردی مناسبند؟

نظارت پیشرفته ، در درجه اول. از دوربین های مداربسته صوتی دو طرفه نیز می توان به عنوان جایگزین آی فون استفاده کرد. این موارد همچنین برای افزایش امنیت در مناطق ورودی حساس به امنیت از طریق اجازه دادن به پرسنل امنیتی برای مکالمه با شخصی که درخواست دسترسی دارد بدون اجازه دسترسی فیزیکی به منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

یک دوربین مدار بسته صوتی دو طرفه می تواند آنچه را که در انتهای سیم (در اتاق نظارت) در حالی که مدار صدا باز است ، نشان دهد. اطمینان حاصل کنید که این را در استراتژی امنیتی خود لحاظ کنید و بر این اساس به کارکنان خود آموزش دهید!

دوربین های داخلی و خارجی

دوربین های مدار بسته تقریباً در هر شرایط قابل تصوری قابل استفاده هستند. دوربین های مدار بسته در فضا یا قطب جنوب کار می کنند. اما همه دوربین های مدار بسته نمی توانند در همه جا کار کنند.

دوربین های مداربسته در فضای باز به طور خاص برای محافظت در برابر رطوبت (در لندن بسیار مهم است!) و عملکرد حتی در زیر تابش مستقیم نور خورشید یا در روزهای سرد زمستان نیز طراحی شده اند. اما هیچ یک از اینها رایگان نیست: دوربین های فضای باز حجیم تر ، سنگین تر و گران تر از مدل داخلی هستند.

دوربین های مدار بسته طراحی شده برای داخل خانه از برخی اقدامات محافظتی استفاده نمی کنند. این باعث می شود که آنها سبک تر و ارزان تر شوند.

به عنوان یک قانون کلی ، شما می خواهید دوربین مناسب را برای هر محیط انتخاب کنید. در حالی که یک دوربین مدار بسته در فضای باز به خوبی در داخل منزل کار می کند ، به ندرت دلیلی برای پرداخت هزینه اضافی برای دوربین خارج از منزل و استقرار آن در خانه وجود دارد. به همین ترتیب ، دوربینی که برای استفاده در محیط داخلی استفاده می شود ، در هنگام استقرار در خارج از خانه طولانی نخواهد شد.

در داخل خانه ها محیط هایی وجود دارد که ممکن است دوربین های ناهموار بیشتری لازم باشد. به عنوان مثال کف های صنعتی شلوغ یا استخرهای سرپوشیده ، محیط های داخلی نیستند. دوربین ها می توانند در معرض سطح بالایی از لرزش ، گرد و غبار یا رطوبت قرار بگیرند. در این حالت ، ممکن است بخواهید مدل های دوربین را که به طور خاص برای محیط های داخلی و یا صنعتی خاص طراحی شده اند ، جستجو کنید.


انواع دوربین مداربسته کوچک

What Types of CCTV Cameras Are There?

 

Reliable and comprehensive surveillance is part of many London companies’ security strategy. Surveillance requirements are very diverse, though. CCTV camera manufacturers have risen up to the challenge and came up with a wealth of options in terms of capabilities, performance and price. But the side-effect of their inventiveness is that you look at a product catalogue, the first thing that crosses your mind is just how many types of CCTV cameras are there?

 

Indeed, it turns out there is more than one type of CCTV camera. In fact, there are dozens, depending on what criteria you use to classify them and how you count them – and, for any given application, only some of them are right.

So which one should you choose? Where do you look?

Today, we’re going to look at some of the most common CCTV camera types available on the UK market. We’re going talk about what makes each type of CCTV camera unique, what each of them is good for, and what caveats you should pay attention to.

CCTV Camera Types: Quick Intro

 

The most confusing thing about CCTV camera types is that there is no “official” way to classify CCTV cameras by type, the way you can classify animals by family and species.

Some “types” refer to a camera’s shape, such as bullet cameras. Other refer to lighting conditions, such as day/night cameras (which can also be bullet cameras, if they have the right shape!) Others refer to features: ANPR cameras are simply CCTV cameras that can read vehicle license plates. Finally, others, such as Dark Fighter Technology cameras, are simply marketing terms.

As a consequence, lumping all camera types together is pretty unhelpful, so we decided to make it easier for you to break them down by criteria. This is what we are going to cover:

  1. CCTV Cameras by Mount Type and Shape

– Bullet Cameras

– Dome Cameras

– PTZ Cameras

– Discreet and Concealed Cameras

  1. CCTV Cameras by Lens Type

– Single-lens Cameras

– Varifocal Cameras

– Box (C-mount) Cameras

– 360-degree Cameras

  1. CCTV Cameras by Ambient Lighting Conditions

– Day/Night, Night Vision and IR CCTV Cameras

– Color Night Vision Cameras

– Thermal Imaging Cameras

  1. CCTV Cameras by Environmental Conditions

– Indoor Cameras

– Outdoor Cameras

  1. CCTV Cameras by Connectivity

– Wired IP Cameras

– Wireless IP Cameras

– Wire-free IP Cameras

  1. CCTV Cameras by Features

– ANPR/LPR Cameras

– Audio Cameras

– Facial Recognition Cameras

  1. Indoor and Outdoor Cameras

It’s important to understand that the industry does not follow a single set of criteria – we just picked the most common ones. Some manufacturers may call a type by a different name, or may not even agree that a particular type exists. For example, there are manufacturers who consider ANPR to be just a feature, not a distinct camera type. Consequently, browsing a product catalogue does require some creativity.

Too many CCTV camera types to keep track of? Why not let professionals help you make the right decision? ACCL have been installing cameras in London for more than twenty years! Check out our CCTV installation services and let’s talk!

 

CCTV Cameras by Mount Type and Shape

The first criteria that can be used to classify cameras is how they are mounted and what shape they have. These things have no bearing on the features or image quality of a camera. However, they do affect how visible and how accessible a camera is. These things determine where a camera can be placed, how effective a camera is in deterring (rather than just detecting) unwanted activities, and how solid it is against a determined assailant.

Bullet Cameras

Bullet CCTV cameras get their name from their distinctive shape. They are the most common and are instantly recognizable.

Bullet CCTV cameras come with all sorts of capabilities. Indoor/outdoor, day/night, wired or wireless, and with or without features such as ANPR. The one thing they have in common is their shape and their mounting. Bullet CCTV cameras are generally fixed (or have a very limited range of motion and zoom).

انواع دوربین مداربسته کوچک

What are they used for?

Bullet cameras are cheap and instantly recognizable. They are the go-to solution for basic surveillance needs. The fact that they are instantly recognizable sends a strong message about surveillance, making them good for deterrence. Their fixed mounting means that they are used for surveying either narrow passages, such as corridors, or fixed points and small areas, such as doors or sections of a yard.

Caveats.

Their fixed position makes them unsuitable for surveying wide areas

Dome Cameras

Dome cameras are ceiling-mounted cameras which are mounted inside a protective, dome-shaped cover. The cover is often polarized, so that it’s difficult or outright impossible to tell which way the camera is pointing.

Some dome CCTV cameras use particularly solid mounting fixtures and coverings, and are marketed as vandal-proof cameras. While not impervious to brute force of any level, they are, nonetheless, more resistant than other types of cameras.

What are they used for?

Dome cameras are also easy to spot, but it’s also harder to tell where they’re facing. Being ceiling-mounted, they are also more difficult to reach. These qualities make them useful for deterrence and general surveillance.

Caveats.

Many models have a tri-axis mount that can be used for both walls and ceilings, but some don’t, and can only be mounted on ceilings. Also, while the covering does offer some protection against dust, it’s by no means a universal protection. If you need to install a dome CCTV camera outdoors, you need to choose one that’s specifically designed for outdoors use

PTZ Cameras

PTZ cameras are cameras that can pan, tilt, and zoom – hence their name. PTZ cameras look somewhat like a dome camera, but the head is mounted on a special frame on which it can rotate and move, and the optical element can zoom in and out.

What are they used for?

PTZ cameras are typically used in conjunction with another, wide-area camera. When an event is detected on the wide-area monitor, the PTZ camera is used to get a clearer, closer look at what’s happening. In less complex installations, they are used for an enhanced form of general surveillance – exactly like a bullet camera, except it allows you to take a closer look at things if you need to.

Caveats.

PTZ cameras are mechanical devices with moving parts. The mechanical parts can break down, especially if subjected to dust and excessive heat, before the optical and electronic parts do.

Discreet and Concealed Cameras

In most cases, you want CCTV cameras to be clearly visible. This helps deter those with malicious intentions, and it reassures staff, customers and visitors. However, there are cases when you want the cameras not to be visible.

These cameras, designed to be hidden inside everyday objects like clocks or smoke detectors, are typically marketed as “discreet” or “concealed” cameras. Their capabilities vary, but the limited space often results in limited optical and storage capabilities.

What are they used for?

Discreet surveillance.

Caveats.

While you are legally allowed to film people without their knowledge, you can only do so under very specific conditions, and only temporarily. Data protection laws require you to inform people about being filmed. Make sure you are not breaking these laws!

CCTV Cameras by Lens Type

While the shape and mount of a CCTV camera determines many of its characteristics, cameras are optical devices, so their optical apparatus can make a world of difference.

The cameras in this section come in virtually any kind of mount type and shape, but their optical capabilities vary.

Fixed-Lens Cameras

Many cameras have a single lens whose optical parameters cannot be changed. This is the simplest case, and it is indeed sufficient for many usage scenarios. However, the fixed lens also results in a lack of flexibility.

انواع دوربین مداربسته کوچک

What are they used for?

Low- and medium-distance, budget-efficient surveillance.

Caveats. Most fixed-lens cameras have a field of view in the region of 75 degrees. This limited coverage makes them inadequate for some surprisingly mundane objectives; for example, they cannot fully cover a square room.

Varifocal Cameras

Varifocal cameras have adjustable optical parameters – focal length and field of vision. In a word, you get real zooming capabilities.

Why is this important? Why not just use a fixed lens with a wide viewing angle, so that it can cover square rooms? Well, it turns out that a wide viewing angle also results in poorer detail quality. Simply put, you cannot (while staying within the same budget) view a larger area while keeping the same picture quality.

Typically, varifocal cameras allow you to adjust the angle of vision in the 30 degrees – 109 degrees range, and the focal length varies between 2.8 and 12 mm. Some models can also pan and tilt, but varifocal capabilities are possible on any type of camera.

What are they used for?

Variable-distance surveying – for when you need to examine objects that can be as close as 20 yards and as far as 100 yards.

Caveats.

Some cameras are marketed as varifocal, but their parameters can only be adjusted manually, at installation. Also, as with any device with moving parts, its mechanical components can break down before its optical or electronic components, so make sure to account for that in your maintenance procedures.

انواع دوربین مداربسته کوچک

Box (C-mount) Cameras

The name “box camera” is mostly historical baggage at this point. A long time ago, when CCTV cameras were first introduced, their shape was similar to that of regular TV cameras, which looked like big, bulky boxes. Strictly-speaking, they are a type of fixed-lens camera, but they are often marketed as a distinct CCTV camera type.

Why do they look like big bulky boxes? The peculiar design trends of the 1970s probably played a role, but the most important reason has to do with something called the C-mount – the mechanical fixture on which the lens is mounted. The C-mount is longer than its more recent counterpart, the CS-mount. But it also allows for mounting lenses with a higher focal length and, therefore, higher resolution.

What are they used for?

High-resolution surveillance

Caveats.

C-mount cameras cannot use CS-mount lenses – or at least not by default. Some, but not all C-mount CCTV cameras can be fitted with a special adapter ring. That’s sometimes sold as an extra.

360-Degree Cameras

360-degree or panoramic CCTV cameras, have an array of sensors (and lenses) which allows them to “see” all around themselves. They are typically ceiling-mounted and look a little like dome cameras.

The image quality of 360-degree CCTV cameras is usually fairly low. That is deliberate. These cameras are generally deployed in conjunction with PTZ cameras or other targetable cameras. The typical usage scenario is that security personnel would use the 360-degree images to detect suspicious or unwanted behaviour, and use a PTZ camera to get a closer look at what’s happening.

What are they used for?

General, wide-area surveillance, in conjunction with other camera types.

Caveats.

The camera can “see” all around itself, but still only as far as any obstacle in its path. Like any camera, a 360-degree camera cannot see around a corner, for example.

انواع دوربین مداربسته کوچک

Camera Types by Lighting Conditions

CCTV cameras use imaging sensors that are somewhat like the retina of a human eye. And, just like our retina, these sensors need some amount of light in order to discern anything.

All cameras can discern images under normal light levels — for example, in daylight, or under normal artificial illumination. However, some CCTV cameras are specifically designed for abnormal ambient lighting conditions.

Day/Night, Night Vision and IR CCTV Cameras

24/7 surveillance is a common requirement, so CCTV cameras have to accommodate natural day-night cycles. In many areas, such as offices, it’s possible to maintain some level of ambient lighting during the night, at least in sensitive areas.

Day/night CCTV cameras are designed for environments where that is not possible. Day/night CCTV cameras are equipped with their own LEDs, typically in the IR spectrum, which can be used to illuminate the camera’s immediate environment. IR light is invisible to the human eye, but not to the camera’s sensor.

Day/night CCTV cameras are sometimes marketed as Night Vision or IR security cameras. These are not the same as thermal imaging CCTV cameras (which, confusingly enough, are sometimes marketed as IR CCTV cameras, too).

انواع دوربین مداربسته کوچک

What are they used for?

24/7 surveillance of areas where ambient lighting cannot always be maintained. Until 10-15 years ago, that used to be primarily outdoors areas, but growing awareness about energy consumption and pollution means that these cameras are frequently deployed for indoors use, too.

Caveats:

Night vision CCTV cameras have trouble seeing through windows. Windows reflect a high proportion of IR light, and the camera can be “blinded” by its own IR LEDs. In addition to that, the maximum range at which the camera can “see” in the dark depends on the strength of the LEDs. This range can be lower during the night than during the day.

Color Night Vision Cameras

Most night vision CCTV cameras are monochrome. That’s primarily for technical reasons, including (but not limited to) technical limitations in terms of what imaging sensors can process.

However, in the last couple of years, imaging sensors that can discern colours even with little ambient lighting have become available. Using a combination of colour-enabled imaging sensors, IR lighting, and advanced video processing techniques, some manufacturers have been able to come up with colour night vision CCTV cameras.

What are they used for?

Enhanced surveillance. Being able to discern the colour of a vehicle or of a thief’s clothes can be useful during an investigation.

Caveats:

Colour night vision CCTV cameras can mitigate the effect of low ambient lighting conditions, but cannot fully compensate for the absence of lighting. In total darkness, their images will not be much better than those of a normal IR camera. Consequently, in practice, colour night vision CCTV cameras are used in conjunction with some type of low-intensity ambient light, like street lights or a porch light.

انواع دوربین مداربسته کوچک

 Infrared and Thermal-Imaging Cameras

Most night vision cameras illuminate the target area with their own IR LEDs. This is the cheapest option, and is appropriate for almost all usage scenarios.

However, there are CCTV cameras which don’t use their own IR LEDs, but rather amplify the IR light emitted by the objects themselves. These cameras are called thermal-imaging cameras because IR light is emitted by all bodies and warm objects.

What are they used for?

Surveillance of areas where direct IR illumination is not possible, or not desirable (e.g. because it can be detected).

Caveats:

Thermal imaging cameras tend to run on the expensive side and their image quality is nowhere near what other camera types can provide. The images tend to be blurry and akin to those that you would see on an old photo negative. They are sharp enough to see what’s happening, but not enough to discern fine details.

Camera Types by Connectivity

Virtually every CCTV camera deployed today is an IP camera. That means it connects to your internal network, just like a computer. The mechanism through which a camera connects to your network has far-reaching consequences in terms of maintenance, performance and security, so it’s a factor that is worth taking into consideration.

Wired CCTV Cameras

Wired CCTV cameras connect to your network through a wired connection, typically an Ethernet cable. This is the cheapest and most straightforward connection type, and (in a rare case of commoditisation), it’s also the fastest one.

The downside is that you have an extra wire to run to your device. That’s one extra maintenance hassle, and one more wire which can be cut in order to render the camera useless.

انواع دوربین مداربسته کوچک

What are they used for?

Wired CCTV cameras can be used for any purpose, but wired connections tend to be the first choice for high-quality streams.

Caveats:

There are technical as well as legal limits to how you can run data cables. For example, Ethernet cables work only up to a certain distance (which varies depending on cable type), and there are limits to how much you can bend them.

You also need to ensure that cables are shielded from environmental factors and that they do not present a tripping hazard. At the end of the day, it’s a lot harder than just running a cable from here to there.

Wireless CCTV Cameras

Wireless CCTV cameras are the Wi-Fi-enabled counterpart to wired cameras. They connect to your internal network via Wi-Fi. That means one less cable to run. On the downside, accommodating multiple high-quality streams over a Wi-Fi connection can be taxing in terms of performance.

What are they used for?

Wireless CCTV cameras can be used for any purpose. The primary advantage of a wireless CCTV installation is convenience and additional resilience, since there’s one less cable that can be cut.

Caveats:

Wireless CCTV cameras still need to be powered somehow, which typically means you still need to run a cable to a power socket!

Wire-Free CCTV Cameras

Wire-free CCTV cameras are exactly what the name implies — CCTV cameras that can be deployed and used without using any cables. This typically involves Wi-Fi for data connectivity, and batteries or solar power modules as a power sources.

The limited power of these devices puts a cap on the image quality that they can achieve, but their convenience and resilience is hard to match.

What are they used for?

Outdoors surveillance, especially in places where running power cables is inconvenient, such as back or front yards.

Caveats:

Monitoring the battery levels of wire-free CCTV cameras is extremely important, especially since — given London’s weather — you cannot always rely on solar chargers.

Camera Types by Features

CCTV cameras have all sorts of features in addition to being able to record images. Some of these features, such as the ability to recognize vehicle number plates, are distinctive enough that cameras are bought specifically for that feature.

ANPR/LPR Cameras

Automatic Number Plate Recognition (ANPR)

sometimes called License Plate Recognition (LPR)

is a video processing feature that allows cameras to automatically recognize and record the number plates of vehicles that pass in front of the camera.

ANPR CCTV cameras tend to be on the pricey side

because the image processing software needs high-quality images to work

They typically come in bullet or dome form factors.

What are they used for?

Parking space access logging and control. Unless they are integrated with a centralized access logging and/or control system

ANPR doesn’t provide much value.

Caveats:

ANPR CCTV cameras don’t have 100% accuracy

and their accuracy depends on proper installation and ambient lighting conditions.

Facial Recognition Cameras

Facial recognition CCTV cameras are equipped with the ability to match faces in a picture against a set of known faces in a database.

Although a lot of progress has been made in this area, facial recognition is still not quite on par with what you see on CSI. CCTV cameras have reasonable, but far from perfect accuracy. They can make the job of security or reception personnel easier, but are no replacement for either.

Facial recognition is quite demanding in terms of computational power

so these cameras tend to be fairly expensive, too.

What are they used for?

Facial recognition CCTV cameras are primarily used to flag high-profile individuals, such as VIP guests or people who have been banned from an organisations’s premises.

Caveats:

Facial recognition accuracy is far from 100% reliable

and can vary significantly, even when examining the same subjects.

انواع دوربین مداربسته کوچک

 

Audio and Two-Way Audio CCTV Cameras

Security cameras have traditionally been video-only, but this doesn’t have to be the case. If audio recordings are relevant for security purposes, you can deploy audio-enabled CCTV cameras.

Some CCTV cameras also have speakers and can relay your voice

These are called two-way audio CCTV cameras.

What are they used for?

Enhanced surveillance, primarily. Two-way audio CCTV cameras can also be used as intercom replacements. They are also used to enhance the security of security-sensitive entrance areas by allowing security personnel to speak

to someone who requests access without granting them physical access to the area.

Caveats:

A two-way audio CCTV camera can reveal what’s happening at the other end of the wire

(in the surveillance room) while the audio circuit is open. Make sure to factor that in your security strategy and to instruct your staff accordingly!

انواع دوربین مداربسته کوچک

Indoor and Outdoor Cameras

CCTV cameras can be deployed in almost every imaginable circumstance

There are CCTV cameras operating in space or in Antarctica. But not every CCTV camera can work everywhere.

Outdoors CCTV cameras are designed specifically to be protected against moisture (very important in London!), and to function even while under direct sunlight or during cold winter days. But none of this is free: outdoor cameras are bulkier, heavier, and more expensive than the equivalent indoors model.

CCTV cameras designed for indoors use dispense with some of the protective measures. This makes them lighter and cheaper.

As a general rule, you want to choose the right camera for each environment. While an outdoors CCTV camera will work fine indoors, there is rarely a reason to pay extra for an outdoors camera and deploy it indoors. Similarly, a camera for indoors use won’t last long when deployed outside.

There are indoors environments where more rugged cameras may be necessary though. Busy industrial floors or indoor swimming pools, for example, are not typical indoors environments. Cameras can be exposed to high levels of vibration, dust or moisture. In this case, you may want to look into camera models designed specifically for industrial or other special indoors environments.

We know – this is a lot of information on CCTV camera types. But don’t worry – you don’t have to memorise it all. You just have to find the perfect CCTV camera installers to help you make an informed choice. Get in touch with us and schedule your FREE, no-obligations on-site survey.

نوشتهٔ پیشین
خرید دوربین مدار بسته داهوا HAC-HDW2241TMQ-A
نوشتهٔ بعدی
دوربین تحت شبکه ضد آب داهوا

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonبایک کلیک تماس بگیرید